Fizik Tedavi Nedir ?

Fizik tedavi ve rehabilitasyon en basit tanımı ile;  kas-iskelet sistemi ve kas-sinir  sistemindeki yapısal  ve işlevsel bozuklukların tanı ve tedavisini kapsayan bir tıp uzmanlık alanıdır. Hedefi; ağrıların tamamen ortadan kaldırılması veya kontrol altına alınması , organ ve sistemlerin normal fonksyonlarına kavuşması,  hastanın günlük hayatına bağımsız bir birey olarak tekrar dönebilmesidir. Fizik tedavi  bir ekip işidir. Biz fizik tedavi doktarları  hastayı değerlendirir tanıyı koyar ve tedavi programını düzenleriz. Fizyoterapistlerimiz ve teknikerlerimiz ile birlikte tedaviyi uygularlar, sonuçları değerlendirir ve gerekirse tekrar şekillendirir  ve farklı tedaviler ile  kombine ederiz.

Ne kadar süreyle uygulanır?

Hasta ve hastalığa göre değişmekle beraber ortalama 15-30 seans uygulanır. Her seans yaklaşık 1saat sürer. Rehabilitasyonda  tedavi yıllarca sürebilir. Fizik tedavi sadece sağlık birimindeki uygulamalar değildir. Evde uygulanacak egzersizler, hastanın yaşadığı çevrenin modifikasyonu, sosyal hayata adaptasyon gibi geniş bir çerçevede ele almak gerekir.

Canımız yanar mı?

FTR seansları sırasında genelde ağrı beklenmez. Fakat eklem hareketleri sınırlıysa, mesela donuk omuz varsa, germeler sırasında bir miktar ağrı olabilir. Uygulanacak diğer yöntemler ve bölgesel iğne tedavileri ile  ağrı azaltılır.

Hangi durumlarda fizik tedavi yapılamaz?

• Damarda pıhtı ve tıkanıklık olması durumunda
  • Kanserde
  • Hamilelerde
  • İltihaplı (enflamatuar) romatizmal hastalıkların yangılı dönemleri (eklemlerin ağrılı, sıcak, şiş olduğu dönemler)
  • Açık yaralar ve iltihaplı bölgeler çevresine uygulama sakıncalıdır.

Ne gibi risk ve yan etkiler vardır?

• İyi bir muayene, görüntüleme, laboratuvar tetkikleri ile desteklenmiş bir tanı ve bu doğrultuda düzenlenmiş  tedavi programı ile yan etki ve riskler çok çok düşük seviyelerde tutulabilir. Bununla birlikte, ender de olsa ciltte kızarma, hassasiyet gibi çok önemli olmayan yan  etkiler görülebilir.
  • Çok çok daha ender görülen riskler; ciltte yanıklar, kalp çarpıntısı, deride aşırı duyarlılık, tansiyon değişiklikleri, germeler sırasında kas-tendon zedelenmesi-kopması.
  • Riskler doğru teknik, yüksek kalitede ve yeterlilikte cihazlarla ve alanında tecrübeli fizik tedavi personeli varlığında çok çok ender görülmektedir.
  • İstenmeyen durumların görülme sıklığını en aza indirmek için muayene sırasında sorgulamada detaylı olarak doktorunuza bilgi vermelisiniz. İlave hastalıkları, allerji durumlarını, ameliyatları, kullanılan ilaçları doktorunuza belirtmelisiniz.