Radyofrekans Tedavisi (Tecar Terapi)

Tecar; kapasitif ve rezistif enerji transferinin kısaltmasıdır. Yüksek frekanslı elektromanyetik enerji transferiyle dokularda ısı artışı meydana getirmek, ağrıyı kesmek ve doğal onarım sürecini hızlandırmak amaçlanmaktadır.

2 başlığı ve 1 topraklama plağı bulunur. Kapasitif dediğimiz başlıkla iletkenliği yüksek, direnci düşük kas, damar, lenf gibi dokular hedeflenir. Etki başlığın altında oluşur.3-4 cm derinliğe inebilir. Rezistif başlıkla direnci yüksek olan tendon, eklem, kıkırdak gibi dokular hedeflenir. Etki 8-10 cm’ye kadar ulaşır. Tecar uygulaması sırasında ağrı hissedilmez, rahatlatıcı bir ısınma duygusu vardır. Genelde masaj eşliğinde uygulanır.

Etkileri:

-Ağrıda azalma

-Yüzeysel ve derin dokuda kanlanmanın artması

-Kortizol ve endorfin salgılatarak ödem ve yangıyı azaltır

-Doku yenilenmesinde artış ve iyileşme

-Venöz ve lenfatik dokuda iyileşme

-Metabolik aktivitelerde artış

Hangi hastalıklarda kullanılır:

1-Kaslardaki spazm, sertlik, donukluk, yorgunluk ve yaralanma durumlarında. Fibromiyalji, kulunç ve iltihapsız kas romatizmalarında.

2-Diz, omuz, kalça, el-ayak bileği vb. eklem problemlerinde. Kireçlenme ve zedelenmelerde.

3-Bağ, kiriş, tendon, ligaman problemlerinde. Lateral epikondilit (sporcu dirseği), karpal tünel sendromu (sinir sıkışması), aşil tendiniti, topuk dikeni vb.

4-Boyun, sırt, bel ağrılarında, fıtıklarda, tutulmalar ve kireçlenmelerde ve birçok kas, eklem, bağ doku rahatsızlığında kullanılır.

Kullanılmayacağı durumlar:

-Kanserli dokulara

-Damarlarında pıhtılaşma olanlar, kan sulandırıcı alanlara

-Göz, kalp, genital organlara

-Yüzeyel duyu kaybı olanlara

-Çocuklarda büyüme kıkırdaklarına

-Kortizon kullanımı sonrası

Yan etkileri:

-Ender olarak kızarıklık, şişlik, kaşıntı, deri hasarı, çok daha ender olarak çarpıntı